Met kleine middelen op korte termijn iets organiseren dat is het gedachtengoed achter de 'Zomerhit van VVSG'. Dit jaar kroont de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG) het pop-up strand 'Ten Hove Beach' tot 'Zomerhit'.

In augustus toverde dienst seniorenplus het terras van het lokaal dienstencentrum in Ten Hove om tot een parelwit strand met parasols en strandbloemen. Een initiatief dat erg in de smaak viel bij de bezoekers. Op vrijdag 5 oktober overhandigde VVSG de trofee eigenhandig in Ten Hove.

Aan de balie van Ten Hove pronkt momenteel de zomerhit-trofee. De VVSG overhandigde deze op vrijdag 5 oktober aan de dienst seniorenplus. Hiermee willen ze kleinschalige maar dynamische initiatieven in de kijker zetten. De 'Zomerhit' bewijst dat origineel zijn niet veel hoeft te kosten, zowel niet in tijd als in middelen.

Pop-up beach

Op het terras van Ten Hove dompelden bezoekers zich in augustus onder in een zomers sfeertje. Wie neerstreek op het strand kon bovendien deelnemen aan een wedstrijd om een etentje voor twee personen te winnen. Ook had je de mogelijkheid om flessenpost te versturen. Wie nood had aan verkoeling kon terecht in de cafetaria of haalde een verfrissende sproeier af aan de balie.

Schelpenwedstrijd

Wie in de zomer neerstreek op het Pop-up strand, kon deelnemen aan een wedstrijd. Wie gokte hoeveel schelpen er in een pot zaten, maakte kans om eet- of drankbonnetjes te winnen voor het restaurant of de cafetaria in Ten Hove. De pot bevatte 481 schelpen:

1. Winnaar van twee eetbonnen = Fam. Caeyers uit Kasterlee (478 gegokt)

2. Winnaar van twee keer koffie met taart = Stessens An uit Mol (485 gegokt)

3. Winnaar van één eetbon = Scheunders Nancy uit Mol (487 gegokt)

4. Winnaar van twee consumpties = Lenaerts Clement ui Mol (489 gegokt)

5. Winnaar van één consumptie = Breughelmans Marie Francine uit Mol (490 gegokt)

Er waren meer dan 200 deelnemers!

Meer info: dienst seniorenplus, 014 33 16 00, dienstseniorenplus@gemeentemol.be